Ressurser
Klimavennlig turné: Hva kan jeg gjøre som artist?
Det er ikke alt man kan kontrollere – særlig som artist på turné. Det er likevel en del enkle grep man kan ta!
Det grønne skiftet: Hva kan musikkbransjen gjøre nå?
Anbefalte strakstiltak for selskap, organisasjoner og enkeltaktører.
Fra ENK til AS?
Om du har et enkeltpersonforetak (ENK) kan det være fordeler ved å gå over til aksjeselskap (AS).
Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?
Gammeldags og spam, eller din viktigste markedsføringskanal?
Hvordan finne din produsent?
Det finnes mange dyktige produsenter i Norge - hvem du bør jobbe med avhenger av en rekke faktorer.
Profil og merkevarebygging som arrangør
Grafisk profil og musikkprofil.
Grunnleggende selskapsdrift
Har du alt på stell?
Dette må du ha på plass når du skal arrangere konsert
Konsertlokale, scene, teknisk utstyr, lyd og lys...
Hvordan organiserer vi oss som band?
Behov og løsninger.
Strategi og plan i sosiale medier
Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?
Jobbe i studio
Låten, EP-en eller albumet ditt er ferdig skrevet og innøvd. Nå er det på tide å spille inn!
Tolkning av avtaler og kontrakter
Har du signert en kontrakt uten å forstå hele innholdet?