Mark Adams:

— Uten markedsføring er det nesten umulig å bygge et publikum

Av Leif Haaland

| 07. mars, 2024

Mark Adams har jobbet med artister som Adele, David Guetta og Ed Sheeran. Nå fokuserer han på artistutvikling og markedsføring i selskapet Blinding Talent.

I denne videoen snakker han om hvor viktig markedsføring er for en artist, både rundt en lansering og som generell branding av artisten.

— Folk kjøper opplevelsen, ikke produktet. Dette er viktig for en artist å tenke på når de skal bygge et publikum, at de både må ha et godt produkt og skape en god opplevelse. I tillegg er det avgjørende å samle data rundt publikum.

For at plateselskap skal ønske å investere i deg som artist, må de se hvordan de kan tjene penger. Det er her data kommer inn i bildet.

— Det er først når du har data, at du har verdi i din business. Det er helt avgjørende.

Mark Adams 1 48 1

Når en fan blir en ambassadør, får du i praksis ti flere nye markedsførere for deg som artist, forteller Mark Adams fra Blinding Talent.
Video: Sjur Pollen

Knekk koden

I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.

Se flere videoer i serien her!