Mark Adams:
— Uten markedsføring er det nesten umulig å bygge et publikum
Av Leif Haaland
|Mark Adams har jobbet med artister som Adele, David Guetta og Ed Sheeran. Nå fokuserer han på artistutvikling og markedsføring i selskapet Blinding Talent.
I denne videoen snakker han om hvor viktig markedsføring er for en artist, både rundt en lansering og som generell branding av artisten.
— Folk kjøper opplevelsen, ikke produktet. Dette er viktig for en artist å tenke på når de skal bygge et publikum, at de både må ha et godt produkt og skape en god opplevelse. I tillegg er det avgjørende å samle data rundt publikum.
For at plateselskap skal ønske å investere i deg som artist, må de se hvordan de kan tjene penger. Det er her data kommer inn i bildet.
— Det er først når du har data, at du har verdi i din business. Det er helt avgjørende.
Knekk koden
Relatert innhold
Hvordan ta i bruk AI i markedsføring av musikk?
Tips til verktøy som kan hjelpe deg i gang!