Eirik Sjåholm Knudsen om å finne sin nisje:
— Ofte tror jeg man kan få mer igjen for å skille seg litt ut
Av Musikkontoret Brak
|I denne videoen forklarer Eirik hvordan digitale tjenester påvirker oss slik at det er vanskeligere å skille seg ut, og ting blir likere.
Eirik Sjåholm Knudsen er førsteamanuensis i strategi ved NHH, og gir deg råd om hvordan du kan legge strategi for din karriere.
— Når flere digitale teknologier blir tatt i bruk blir så vil det være en mindre og mindre del igjen som bedrifter og organisasjoner kan bruke til å differensiere seg med, og derfor blir ting likere, sier Eirik og trekker frem Instagram som et eksempel.
— Formen på Instagram er gitt, eneste mulighet du har til å skille deg ut er den lille rammen.
Komplementære ressurser
De som klarer å skiller seg ut har ofte sterke immaterielle ressurser som ikke kan kopieres. Eirik forklarer begrepet komplementære ressurser, og hvordan du kan identifisere dine ressurser.
— Er det bedre å være en stor fisk i en litt mindre dam, enn en av mange små fisk i den store sjøen? spør Eirik
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet. De første videoene i serien er produsert at Musikkontoret Brak.